SNIMAK NASA DIGAO SVET NA NOGE, JE LI OVO KODIRANA PORUKA... Zvuk traje 50 sekundi, došao je sa Jupiterovog satelita i pomalo budi jezu...(VIDEO)

Američka svemirska agencija NASA snimila je zvukove koji dopiru sa Jupiterovog najvećeg satelita Ganimed.

Ovu pomalo jezivu pojavu snimila je svemirska letelica Juno koja je pored Ganimeda prošla je 7. juna, a NASA je sada objavila audio snimak koji traje 50 sekundi.

Juno je opremljen instrumentom koji je nazvan "Talasi" (Waves) i koji snima električne i magnetne radiotalase iz Jupiterove magnetosfere.

Naučnici su nakon prikupljanja talasa promenili njihovu frekvencu da bi ih pretvorili u zvuk koji se može čuti. Kao rezultat je dobijen zvuk koji podseća na duvanje vetra i robotske zvuke.

"Ako se pažljivo sluša na sredini snimka se može čuti nagla promena u višu frekvencu, što znači ulazak u drugo područje magnetosfere Ganimeda", rekao je glavni istraživač Juna Skot Bolton sa Instituta u San Antoniju.

On je naglasio da bi otkrivanje tajni Jupiterovog delovanja moglo da baciti "novo svetlo na evoluciju drugih planeta i formiranje Sunčevog sistema".

Objavljivanje audio snimka izazavalo je lavinu komentara među zaljubljenicima u kosmos, ali i teoretičarima zavere, koji uglavnom komentarišu da je reč o kodiranoj poruci vanzemaljaca koju treba "odgonetnuti". Nekima deluje kao muzika, dok drugi smatraju da frekvence treba prevesti u brojeve koji će otkriti tajnu ovog zvuka.

Izvor: Informer