Najnovije

ZASTOJ U IZGRADNJI AUTOPUTA: Kinezi neće da isprave grešku ministarstva!

Izgradnja auto-puta zapela kod petlje, izvođač tvrdi da nije predviđena projektom.

Petlja na autoputu Bar-Boljare (Foto: JuTjub)

Kineski izvođač radova na auto-putu u Crnoj Gori, CRBC, odbija izgradnju petlje u okviru dogovorene cene na deonici Smokovac - Mateševo zbog propusta Ministarstva saobraćaja Crne Gore, koje u projektni zadatak i ponudu nije uvrstilo petlju “Smokovac”. Sporni deo produžava ugovorenu deonicu za kilometar i po, pa će sa petljom iznositi 42,5 kilometara. Ovaj dodatni trošak bi mogao koštati od 25 do 30 miliona evra, a Vlada bi to morala da plati iz budžeta ili novim zaduženjem. Ministarstvo turizma i održivog razvoja je u junu ove godine Ministarstvu saobraćaja izdalo građevinsku dozvolu za petlju “Smokovac”, ali kineski izvođač je odbio da uđe u ovaj posao. Ministar saobraćaja Osman Nurković je kazao da postoji dilema da li je petlja ugovorena obaveza ili ne. Kako je saopšteno, na tom pitanju radi komisija koju je formiralo Ministarstvo saobraćaja i uskoro bi trebalo da se krene u razgovore sa Kinezima. Malo je verovatno da Crna Gora pokrene arbitražni postupak jer bi ga verovatno izgubila, a arbitraža bi mogla produžiti rokove izgradnje. Rok za završetak radova je maj 2019. godine. Ministar saobraćaja je rekao da petlja neće biti kamen spoticanja između Vlade Crne Gore i Kineza, a ukoliko se utvrdi da ovo nije obaveza investitora, Vlada će naći novac iz budžeta i platiti. Kako uveravaju, neće dozvoliti da to uspori ukupnu dinamiku i otvaranje auto-puta. Tim povodom se oglasio i crnogorski premijer Duško Marković koji je istakao da će se sporna deonica svakako raditi. - Bez petlje “Smokovac” nema auto-puta i ona će se raditi. Nesporno je da je ugovorena izrada projekta te petlje, ali da postoje različita tumačenja da li iz ugovora proizlazi i obaveza kineske kompanije CRBC da izrade petlju. Tu se CRBC ne slaže s nama, misle da to nije predviđeno, mi mislimo da jeste - kazao je Marković. Marković je naglasio da ukoliko CRBC bude uporan da to nije njihova obaveza, postoji međunarodna komisija koja će se baviti time. Ako ni to ne bude dalo rešenje, kako je istakao Marković, ići će se na arbitražu. Premijer je, međutim, uveren da će se ipak “dogovoriti”, jer se već sada stvaraju pretpostavke da se sa završetkom prve prioritetne deonice nastave radovi na sledećoj deonici Mateševo - Andrijevica i Andrijevica - Boljari.

Auto-put od milijardu evra

Ponuda za izgradnju auto-puta CRBC-u je zvanično predata u februaru 2013. ali je menjana aneksima dva puta. Ugovor o izgradnji potpisao je Brajović u februaru 2014, a radovi su zvanično počeli tek u maju 2015. Početak glavnih radova kasnio je skoro godinu jer je kineska strana dobila nepotpune podatke za izradu projekta. Ova deonica, prema ugovoru, košta 809 miliona evra za 41 kilometar, a 85 odsto se plaća od kredita kineske Eksim banke od 944 miliona dolara. Ministarka Zorana Mihajlović danas je ponovoizvršila nenajavljenu inspekciju na izgradnji puteva u Srbiji, a šta je tamo zatekla, saznajte OVDE. Izvor: Novosti

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA